Jumaat, 3 April 2009

jumaat

hari ni aku masuk 4 neptun. penat gak nak belek budak2 ni.. alhamdulillah hampir separuh dari budak kelas tu dah boleh baca quran.. nak sangat ank2 didik aku dpt kuasai quran dgn mudah.. kena pulun lebih lagi.. seronok ngajar anak org. xtaula bile nak ajar anak sendiri.. pas ni kelas 2 zuhrah plak. budak2 ni ramai dah boleh membaca quran. moga diorg sume jadi umat yang berjaya dunia n akhirat.

Lawak gak tgk budk2 bergaduh. tersepak kaki pun nak berbalas2.. last2 menangis.. pas aku pujuk n minta diorg minta maaf sesama diorang, elok la blik diorg berkawan. budak2 mane fhm dendam. lainla mcm kita org besar. sibuk nak membalas n cari pasal je.. asyik xseng dgn kehidupan org je. kita kena berlapang dada baru hidup tenag. fikirkan bahawa setiap apa yang individu tu dapat adalah rezeki atau ujian dari Allah. yang penting kita bersyukur..

erm, esok nak pi tgk ija akad nikah.alhamdulillah kawen dah kawan aku tu.. life still go on.. aku kena terus TABAH menghadapi segala-galanya. Fikirkan hikmah di sebalik segalanya. Tuhan lebih mengetahui mane yang terbaik untuk diri kita.

Tiada ulasan:

Arkib Blog